En sensommerkveld i Drammen møttes Torgeir, Marietta og Claudia, ungdommene som har jobbet som SoMe- ansvarlige for bizzy i sommer for å dele noen av erfaringene de har gjort seg i jobben.

Det har vært mye aktivitet fra disse tre de siste ukene, noe som har resultert i 280 nye følgere på Instagram og over 300 nye nedlastinger av appen. Hver og en har de satt sitt preg på bizzys kanaler med hver sin stil og har vist frem sine interesser på ulike måter.
“Jobben var å nå ungdom og vise frem hva bizzy er, men og å gi tips til hva å finne på når ferien kanskje ikke ble helt som andre sommerferier” sier Torgeir fra Sætre, som var først ut av de tre. Han tok med følgerne på nattlige turer i skogen, tok flotte naturfoto og lanserte en konkurranse det ble mye blest om, der premien var å reise et helt år gratis kollektivt med Brakar.
“Det å få seg en så spennende sommerjobb skjer ikke hver dag. De to ukene var veldig spesielle, det føltes som jeg alltid og aldri var på jobb. Og i tillegg får du en gyldig grunn til å være på mobilen så mye du vil” sier Marietta fra Hokksund som var den neste som tok over. Hun lagde blant annet videoer der hun lagde om gamle klær til nye, freshe plagg.
“Trikset er jo å prøve å engasjere folk” sier Claudia, som var den siste ut av de tre og som skal styre kontoene ut august. «Jeg har vært i kontakt med en del fine ungdommer som har visst sin interesse i hva jeg gjør, noe som er bra for læringen. Man lærer av hverandre» sier 17-åringen fra Sande.
Snart tar neste bizzy crew over SoMe-kanalene for appen. “Jeg anbefaler dem å ha det gøy! Det er også viktig å ha en plan der du skriver hva slags innlegg du tenker å legge ut. Snakk med følgerne ordentlig, legg ut ting av kvalitet, så blir det bra” sier Claudia. “Og ha mange konkurranser, alle elsker konkurranser!” skyter en engasjert Marietta inn før de poserer vandt for et bilde og så går hvert til sitt, klare for nye utfordringer.